ianenkemi.reismee.nl

NZ Zuidereiland deel II

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie nog steeds mee lezen. Bedankt voor al jullie leuke berichtjes. Hieronder gaan we weer verder...

Dag 18

We hebben vandaag een wandeling gemaakt bij de Franz Josef Glacier. Naja, een gewone wandeling is het niet te noemen. We hadden ons echter wat vergist in de wandelpaden. Het waren geen netjes aangelegde paden, zoals wij die in Nederland kennen, maar we moesten steile hellingen op en af over grote rotsen, stenen en watervalletjes om bij onze eindbestemming te komen. Dit was de eerste 2,5 uur leuk om te doen! We waren voor ons gevoel echt aan het survivalen. Het uitzicht wat we uiteindelijk hadden bereikt was waanzinnig mooi….maar toen moesten we dezelfde route weer terug. Naar beneden gaat normaliter makkelijker dan naar boven, maar over gladde rotsen en stenen dus niet. Dan is 2,5 uur lang en leek er ook geen einde te komen aan de weg terug. Die avond hebben we ook niets meer gedaan (konden we ook niet) en zijn we lekker vroeg ons bedje in gekropen.

Dag 19

We zijn onze dag begonnen bij Lake Matheson. Dit is een groot meer, waarin een reflectie van de bergen te zien is. Vooral op de foto’s gaf dit een mooi effect. Daarna hebben we een bezoek gebracht aan de Fox Glacier, de andere bekende gletsjer in dit gebied. Dit keer hebben we een makkelijke wandelroute (half uurtje) genomen om de gletsjer te bekijken. Het was een prachtig gezicht om de gletsjer van dichtbij te zien. Vanaf de glacier zijn we richting Wanaka gereden. Hoe dichter we bij Wanaka kwamen, hoe mooier de omgeving werd. We hebben onderweg heel wat ‘wauw’ en ‘ooooo’ momenten gehad. Waarbij Kemi voornamelijk ‘heel apart’ kon zeggen en Ian ‘briljant dit’. Het ‘wauw effect’ wat we op het Noordereiland een beetje misten, hebben we hier volop. Het is hier echt super mooi…. We hebben de dag afgesloten in de plaatselijke kroeg. Waar uiteindelijk een karaoke avond bleek te zijn. We hebben overwogen een poging te wagen, maar uiteindelijk het zingen toch maar overgelaten aan de Nieuw- Zeelanders.

Dag 20

De ochtend hebben we nog doorgebracht in Wanaka. We hebben een korte wandeling gemaakt, wat ons een mooi uitzicht gaf op Lake Wanaka en Lake Hawea .Daarna zijn we op weg gegaan naar Queenstown. We hebben op advies niet de bekende weg 6 genomen, maar de Crown road. Even leek het erop alsof we ons in een film bevonden. De omgeving leek meer een decor, dan op een werkelijk landschap. Wat was dit een geweldige route. We kunnen weer heel wat ‘wauw’ en ‘oooo’ momenten aan ons lijstje toevoegen (thanks Daan). Voordat we in Queenstown arriveerden, hebben we een kort bezoek gebracht aan het plaatsje Arrowtown. Dit plaatsje is een museum opzich, mooie oude huisjes, overal bloemen en groen. Leuk om even doorheen te rijden. Na dit bezoek zijn we doorgereden naar Queenstown. Het was intussen lunchtijd en voor ons een goede reden om de wel bekende Fergburger te eten! Super lekker! De middag hebben we doorgebracht in Queenstown. Queenstown is een gezellige stad, die meer aandoet als een groot dorp. De ligging ervan is ook super mooi.

Dag 21

We zijn de dag begonnen met een ritje met de Gondola. De Gondola brengt je naar Bobs Peak op 450 meter hoogte, waardoor je een mooie uitkijk hebt op Queenstown. Boven op Bobs Peak hadden we de mogelijkheid om een gedeelte naar beneden te rodelen. We hadden wel zin in wat actie en zijn met hoge snelheid naar beneden gerodeld (uiteindelijk 3x, omdat Ian zin had om te ‘scheuren’). Daarna hebben we voor de laatste keer nog een Fergburger gegeten. De rest van de dag hebben we lekker bij ons campertje gehangen en s’ avonds zijn we nog even Queenstown ingegaan om een hapje te eten.

Dag 22

We waren vandaag vroeg uit de veren om naar Mildford Sounds te rijden. We hebben onderweg een tussenstop in Te Anau gemaakt om daar onze boottrip voor morgen te boeken. In Te Anau verlaat je de bewoonde wereld om vanaf daar in 120 km naar Milford Sounds te rijden. Onderweg zijn er geen huizen, winkels of tankstations te vinden. Het enige wat je ziet is een geweldig landschap. We dachten van de week al dat we de mooiste route hadden gereden, maar ook deze route was weer onbeschrijfelijk (dit gaan we dan ook maar niet proberen). Het lijkt erop dat het landschap alleen maar mooier wordt. We zijn echt onder de indruk van dit land… wat is Nieuw- Zeeland te gek!

Dag 23

Vandaag hebben we met een “cruise” door Milford Sounds gevaren, waarna wij de camper weer hebben gepakt en terug naar Te Anau zijn gereden. Hier hebben we eerst onze huiselijke taken verricht (wassen, campertje schoonmaken, verhaal schrijven en foto’s uitzoeken), om vervolgens nog te kunnen genieten van de zon met een drankje. Vandaag de dag afgesloten met een heerlijke barbecue. De plannen voor komende dagen zijn nog onbekend, maar ook deze zullen ons vast weer naar mooie bestemmingen leiden.

Danielle

Nice :D Geniet er maar van!!!

Daan S

Heerlijk om het verhaal te lezen en de Geweldige foto's te bewonderen... pffff kippevel om het weer te zien

stefan en erwin

he kemi en ian de verhalen zijn fantastisch en de foto's zijn echt supermooi.
als ik dit dan allemaal zo lees wil ik ook reizen, maar ik denk volgend jaar weer een weekje hardenberg ;) .
veel plezier.

oja kemi ik heb je mes nog niet gebruikt ;)

Ilse

Wat een mooie foto's! Ziet er echt heel mooi uit allemaal. Heel veel plezier nog, de tijd vliegt daar zeker nog harder voorbij dan hier;) xx

janna

hoi, lieverds zo te lezen weer een paar geweldige momenten. Kemi, je had makkelijk mee kunnen doen met de karaoke, want met jouw performance op 25 sept was het ook goed gegaan, terwijl je daar niemand kent! leifs Janna

Lammert en Joyce

He Campergasten...

GAAF ...alles .. om te zien en te ontdenken:D!

Liefs,

Janine

Hey Kemi en Ian!

Zo te zien vermaken jullie je wel!!! Leuk om te lezen! Ook erg mooie foto`s!
Heel veel plezier nog!!!

Groetjes Janine

Hannie

Hoi Kemi en Ian, wat gaat het snel he!! alweer ruim 5 weken !!! Jullie gaan morgen weer vliegen als ik het goed heb.Een hele goede vlucht en nog veel plezier.Geniet ervan. Liefs Ab,Hannie,Dennis en Janine