ianenkemi.reismee.nl

NZ Noordereiland deel twee

Kia Ora allemaal!

Ten eerste bedankt voor al jullie berichtjes! Super leuk om te lezen. We zijn alweer meer dan een week in het prachtige land, New-Zealand! We hebben in een korte tijd al veel gezien, veel gereden en vele mensen ontmoet en gesproken. Nieuw- Zeeland is een uitgestrekt land, met ontzettend veel groen. Daarnaast zijn de mensen hier ongelooflijk vriendelijk en geïnteresseerd. Bij elke camping waar we komen, in winkels, restaurantjes en bij bezienswaardigheden, vragen mensen hoe het is, waar we vandaan komen en hoe we het land vinden. Het is echt een heel sociaal en vriendelijk land.

Dag 4

Vandaag zijn we vroeg op pad gegaan om met een boot te varen door The Bay of Islands. Tijdens deze tocht zullen we opzoek gaan naar Dolfijnen (met een optie om met ze te zwemmen), ‘The Hole in the Rock’ bezichtigen en naar een eiland gaan (erg mooi). Binnen een half uur dat we uitvaarde zagen we al twee dolfijnen. Dit was echt geweldig!! Wat een bijzondere ervaring om dolfijnen in het wild te zien. We hebben ervoor gekozen om niet het water in te gaan (uiteindelijk een juiste keuze, gezien het feit de dolfijnen steeds weg zwommen). De boottocht was echt fantastisch. We hebben een mooi stukje van Nieuw- Zeeland gezien. Eenmaal aangekomen op het vaste land hebben we besloten om alvast een stuk te gaan rijden richting Auckland.

Aangekomen in een chique buitenwijk van Auckland, hebben we een camping gevonden dat ons uitzicht bood op het water. Met zonsondergang was dit een prachtig gezicht.

Dag 5

Vandaag zijn we weer vroeg gaan rijden. Onze eindbestemming vandaag was Rotorua, een thermisch en vulkanische plek in Nieuw- Zeeland. De bekende geur van rotte eieren, kwam ons al tegemoet toen we uit de camper stapten. Door de hele stad zijn kokende meren, spuitende geisers en pruttelende modderpoelen te vinden (“heel apart”, dit heeft Kemi volgens mij wel 10x gezegd). Na een wandeling door de stad, zijn we naar een camping gegaan waar ze ook een aantal natuurlijke spa pools hadden in de buitenlucht. We hebben heerlijk gechilled in de warme (lees: hete) pools.

Dag 6

We hebben vandaag een bezoek gebracht aan de Waimangu volcanic valley. Dit is de nieuwste geothermische omgeving in de wereld. We hebben hier een wandeltocht gemaakt en ondertussen kunnen genieten van vulkanische activiteiten. We hebben veel mooie en bijzondere dingen gezien (zoals stomende en bubbelende meren, kraters en spuitende geisers). Na dit bezoek zijn we richting Taupo gereden en hebben hier een hengel gekocht. Taupo is een bekende plek op te vissen. Morgen willen wij dan ook een poging wagen.

Dag 7

Op dit moment zitten we aan een prachtige rivier. Het water is ontzettend helder en stroomt richting de Huka Falls. De Huka Falls hebben wij vanochtend al bezichtigd. Hier hebben we kunnen zien wat een kracht water kan hebben! Het is een warme dag vandaag en we zitten lekker in het zonnetje in onze korte broek. Naja, ik zit en Ian is aan het vissen. We zijn nu ongeveer een uur verder en hij heeft nog niets gevangen. Gelukkig maakt de omgeving een hoop goed. Dit is hoe wij Nieuw- Zeeland ons hadden voorgesteld. Wij tweetjes bij een prachtig rivier, genieten van de rust, omgeving en het niets doen!

Dag 8

De ochtend hebben we vandaag nog in Taupo doorgebracht. We hebben even gewinkeld en op een terrasje gezeten. Daarna zijn we richting Tongariro National Park gereden. In het Tongariro National Park bevinden zicht drie grote vulkanen; Mt Tongariro, Mt Ruapehu en Mt Ngauruhoe, deze laatste ook wel bekend als aka Mt Doom uit de film Lord of the Rings. Het National Park is geheel gebruikt voor een aantal scènes van de film.

We hebben bij het National Park een DOC camping opgezocht. Dit is een camping met weinig faciliteiten, maar waar je wel voor weinig een nacht kan staan. De omgeving was weer schitterend en omdat we vroeg waren, konden we het mooiste plekje uitzoeken. Het was fantastisch weer, dus we hebben lekker de middag in het zonnetje door gebracht.

Dag 9

De Tongariro Alphine Crossing is de bekendste 1 dags track in Nieuw- Zeeland. Deze track (wandeltocht) gaat door het National Park en over de Mt Tongariro en Mt Ngauruhoe. Aangezien er nog aardig wat sneeuw op de vulkanen ligt, hebben wij er voor gekozen om een gedeelte van de tocht te wandelen. We hebben uiteindelijk 13 km gewandeld. Dit was best zwaar en we hebben dit dan ook goed gevoeld in onze benen, aangezien we constant moesten klimmen. Het was wel een geweldige ervaring. We hebben in een voor ons totaal nieuwe omgeving gelopen. Het was verbazingwekkend mooi en natuurlijk was het extra leuk omdat het één van de filmsets van the Lord of the Rings is.

Dag 10

Vandaag zijn we vanaf Tongariro National Park naar Wellington gereden. Het was weer een lange tocht, maar de omgeving was weer super. Waar we ook keken, het leek net alsof we ons bevonden in het landschap van modeltreintjes (groene heuvels – alles leek net nep).

Wellington is de hoofdstad van NZ en na al meer dan een week overal rust te hebben gehad, was de grote stad weer een totale verandering. Beiden gingen we er weer helemaal op. Gehaast lopen en eten bij de KFC. Verder heeft Keem natuurlijk weer kleding gekocht en stond Ian wachtend buiten met een bakkie koffie. Morgen zullen we de stad verder bekijken en daarna zit ons bezoek aan het North Island van NZ er alweer op.

Ian & Kemi

Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes.

Leuk dat jullie ons zo actief volgen. Internet is traag en is duur, dus kunnen niet op ieder z'n/haar berichtje reageren.

We kijken uit naar jullie volgende berichtjes.

Dikke kus Keem & Ian

Daan

He Kinders!

Leuk om te horen dat de reis zo bevalt!! Zou zo willen ruilen... KOUD hier ;)

Veel fun!

Janna

lieve schatten, wat een geweldige ervaring en avontuur om naar de andere kant van de wereld te reizen. ziet er fantastisch uit!

pa en ma

Kia Ora, wat een foto's zeg, inderdaad net nep.
Fijn dat jullie zo genieten met jullie tweetjes.
Lekker zo skypen, kunnen we jullie weer even zien.
Dikke kussen.

Lammert & Joyce

Hee Campinggasten!!

Leuk die verhalen te lezen:D! hihi
wat doen jullie een boel zeg:D...
wat een avontuur op zich zeg.. Gaaf joh...
Geniet er van,
we blijven mee gaan:D!
Liefs,

Sander en Jo

Wow, jullie zien en doen echt veel! Gaaf!
Lekker blijven genieten samen :)

We blijven jullie volgen!!

Liefs