ianenkemi.reismee.nl

Eerste dagen op het Noordereiland

Héé vrienden, familie, kennissen en onbekenden,

Vandaag is het de derde dag dat we in New Zealand zijn. We hebben vandaag vroeg een camping uit gezocht, zodat we even kunnen chillen. Toevallig een camping met Wifi en een geweldig uitzicht (zie filmpje). Hieronder een beschrijving van afgelopen dagen.

Dag 1

De vlucht van Hong Kong naar Nieuw-Zeeland is erg goed verlopen. Voor we het wisten – na bijna 4 films en 3 afleveringen van series te hebben gezien – waren we er al bijna. We hadden dit keer meer beenruimte, dus dat was fijn voor Ian. Aangekomen op het vliegveld ging alles aardig snel. Ian zat echter vanaf het vliegveld in Hong Kong al flink in de stress. Hij had (waarschijnlijk) twee zakken chips in de koffer laten zitten (lees: In NZ zijn ze zeer streng betreft invoer van voedingswaren, bacteriën en weet ik wat nog meer. Hiervoor staan hoge boetes.) Uiteindelijk was er niks aan de hand en konden we gewoon de chips uit onze koffer pakken en weggooien.

Vanaf het vliegveld werden we opgehaald door een vrouwtje van de camperverhuur. Na een uitleg van een uur over de camper, konden we wegrijden. Dat was even wennen aan de linkerkant van de weg. We hebben gelijk wat boodschappen gehaald en een camping opgezocht, dichtbij Auckland. En ja hoor… de camping was van een stel Nederlanders (daar vlieg je 24 uur voor!).

Dag 2

Na een stevig ontbijt (Scrumbled eggs, white beans with tomato sauce, bacon and toast à la Mol), zijn we op weg gegaan naar het noorden van NZ. We wilden vandaag graag twee plekken bezichtigen: Waipoua Kauri Forest, grootste Kauri bomen (230km vanaf Auckland) en een gedeelte van The Bay of Islands (100km vanaf Waipoua Kauri Forest). We hadden ons echter flink vergist in de tijd die we nodig hadden om er te komen. Met de camper gaat alles niet zo snel en zeker niet op de heuvelachtige- en kronkelende wegen in NZ (wel ontzettend mooi!). Uiteindelijk hebben we er dan ook 9 uur over gedaan, om op onze eindbestemming aan te komen.

Dag 3

Vandaag hebben we The Bay of Island verkend. In Waitangi hebben we de Haruru Falls bezichtigd (een track van 10km). Vervolgens zijn we doorgereden naar Paihia. Een redelijk toeristisch plaatsje aan de kust. Hier zijn we enkele winkels ingedoken, waar vele producten van Mauori’s werden verkocht. Voor morgen hebben we een boattrip geboekt om dolfijnen te spotten en door de eilanden van The Bay of Islands te varen.

Tot snel!

Judith

Wow... wat gaaf!! Het stinkt hier naar jaloezie!
XXXjes

Jo en Sander

Hahah geniaal die camper!!
Lekker blijven genieten samen :)

Liefs

Lammert en Joyce..

Hee campinggasten!!!
haha lache joh... dat gesjees met die camper:D
Heerlijk genieten, egt gaaf!

Lovely Greetz from t Harde

ward

hee!!

echt supertof die verhalen en om de foto's te zien, ik wil ook zo'n reis!!
het ziet er echt tof uit daar!
geniet ervan en heel veel plezier nog samen

groeten vanuit een nat en koud Nederland

juul

Hoi Kemi en Ian,

Wat een heerlijk avontuur!
Veel plezier samen, en blijf links rijden!!
juul