ianenkemi.reismee.nl

Hong Kong

Dag 1 – Aankomst

Vandaag zijn we om 14.30 (NL 8.30) aangekomen in Hong Kong. De vlucht is goed verlopen. Wel waren de plekken in het vliegtuig erg krap en duurde de vlucht lang. Gelukkig werden we goed verzorgd in het vliegtuig en maakte dit een hoop goed. We kregen zelfs midden in de nacht ijs en noodles.

Bij aankomst op het vliegtuig zijn we met de metro naar Kowloon gegaan. Hier is ons hotel te vinden. Jammer genoeg stapten we wat verder van ons hotel uit dan we dachten. Na een lange tocht, door de drukke straten, kwamen we oververhit (±30) aan bij ons hotel. Het hotel ligt midden in het centrum van Kowloon. Parallel aan de ’Mainstreet’en in het verlengde van de ‘Nightmarket’. Het hotel is groot, maar de kamer klein (3 bij 2). Één ding hadden we dan ook gelijk met elkaar afgesproken, we wilden zo min mogelijk op onze kamer zijn.

De avond zijn we op verkenning gegaan en hebben we al vele indrukken kunnen opdoen. Kort samengevat: ontzettend veel Aziaten (bijna geen blanken mensen), heel veel winkels en geen straat te bekennen zonder neonverlichting!

Dag 2 – Hong Kong Island

We waren vandaag vroeg uit de veren om zoveel mogelijk te kunnen zien van HK. Vandaag hadden we in de planning om naar de bekende Victoria Peak te gaan op Hong Kong Island. Met de ferry zijn we van Kowloon naar Hong Kong Island gevaren. De overtocht was mooi en gaf een schitterend uitzicht op Kowloon en Hong Kong Island. We hebben op Hong Kong Island eerst een tour met een bus gemaakt. Wat voornamelijk op Hong Kong Island te zien is, zijn de vele grote financiële gebouwen. Daarnaast, net zoals in Kowloon, veel winkeltjes, marktkraampjes, neonverlichting en mensen. We hebben na de bustrip een bezoek gebracht aan de Man Mo Temple. Dit is de oudste tempel van Hong Kong. We hadden daarom hoge verwachtingen van de tempel, maar helaas viel dit een beetje tegen. Het was leuk om te zien, maar niet de moeite waard. Uiteindelijk zijn we naar de Peak gegaan. We gingen met een kleine tram omhoog (erg steil). Het uitzicht vanaf de Peak was in één woord geweldig! Na vele kiekjes te hebben gemaakt, zijn we boven op de Peak gaan eten bij Bubble Gump. Het restaurant is geheel in de trant van de film Forrest Gump. We hebben hier heerlijk gegeten en genoten van het mooie uitzicht. Na ons nog even flink uitgeleefd te hebben op twee markten (ladies Market en Temple street Night market) zijn we vermoeid ons bedje ingekropen.

Dag 3 – Lantau Island

Van Kowloon en Hong Kong Island hadden we afgelopen dagen al veel gezien, daarom hebben we vandaag een ander eiland bezocht. Na een boottocht van 45 minuten kwamen we aan op Lantau Island. Waar zich ook het vliegveld van Hong Kong bevindt. We zijn naar dit eiland gekomen om de Big Buddha te bewonderen, het klooster Po Lin en het Venetië van Hong Kong in Tai O. Om bij de Big Buddha te komen, hebben we dit keer een kabelbaan als vervoersmiddel gebruikt. Vanaf Tung Chung kon je een mooie kabelbaantocht maken naar de Big Buddha. Het uitzicht was weer eens geweldig! De Big Buddha is de grootste Boeddha ter wereld. Hij is 33 meter lang! Tijdens de kabelbaantocht was de boeddha al van verre te zien. Het was schitterend om de Boeddha te bekijken, een echte aanrader. Je moet er wel wat trappen voor af leggen, in de hitte vermoeiend, maar zeker de moeite waard.

Bij de Big Buddha bevindt zich ook het Po Lin klooster met een mooie tempel. Er werd hier veel wierrook gebrand. De meeste mensen branden in de tempels 3 stokjes wierrook, deze kunnen van verschillend formaat zijn. Zelfs dikke stokken van wel een meter groot. De drie stokjes staan voor het verleden, heden en de toekomst. Het bekijken van de Big Buddha en het klooster was indrukwekkend.

Vervolgens hebben wij onze tocht voortgezet per bus naar Tai O. Dit is een oud vissersdorpje, waar onder anderen het “Venetië van Hong Kong” zich bevindt. Het wordt zo genoemd, omdat hier de huisjes op palen in het water staan. Het dorpje deed erg armoedig aan en het westerse wat we in Kowloon en Hong Kong Island hadden gezien, was hier ver te zoeken. We voelden ons hier ook meteen een stuk onveiliger. Al snel werden we aangesproken door een bewoner van het dorp. Een oudere man, die geïnteresseerd in ons was. Hij gaf ons een rondleiding door het dorp en kon ons veel vertellen. Het was een lieve man met zeker goede bedoelingen, maar hij was er natuurlijk ook op uit om wat te verdienen. We hebben van hem twee kaarten gekregen met Chinese tekeningen erop. Deze zullen ons geluk brengen in de toekomst.

Dag 4 - Vertrek

Vandaag was het al weer de laatste dag van ons verblijf in Hong Kong. Er stond ons vandaag nog één ding te doen: het ophalen van de gemaakte kleding voor Ian. Op elke hoek van de straat zijn Indiërs te vinden, die jou hun winkel in willen lokken voor kleding en namaak horloges. Aangezien wij westerlingen zijn, werden wij dan ook door iedereen aangesproken. Om gek van te worden.

We hebben een paar fantastische dagen in Hong Kong gehad. Doordat we onze tijd goed hebben benut (we waren soms wel 15 uur per dag op pad) hebben we veel kunnen zien en doen. Drie volle dagen in Hong Kong vonden wij genoeg om de sfeer van deze stad te proeven. Wij vonden de stad geweldig! Het is wel een vieze en drukke stad en de mensen zijn niet allemaal even vriendelijk, maar als je van cultuur houdt, is dit een stad die je gezien moet hebben!

D&D

SUPER gaaf :D Wat tof dat jullie zo genieten. Er staat jullie vast nog veel te wachten! Geniet ervan en doe voorzichtig!
oja: Fotoooooo's!

Liefs uit Zwolle

Daan

Nice 8)!

Ian de reus tussen al die aziaten hehe ;)

Hoi Ian

Even een reactie van de Cees housekeeper. Geweldig hoor. Geniet ervan en ik blijf jullie volgen.

Groetjes Cees,

Sven

Haha, in Hong Kong en dan eten bij bubba gump shrimp! Anyway, have fun! XX

Judith

Heeey Kem & Ian,
Wat leuk een berichtje van jullie! Goed om te horen dat jullie daar veilig zijn geland! Komt me al bekend voor jullie verhalen, hitte, tempel die niks voorsteld, andere mensen enz...Leuk om daar een beeld bij te hebben.
Geniet er lekker van! Hebben jullie verdiend!

Liefs Judith & Arjan natuurlijk ;)

Ruben

Wat mooi dat jullie in Kowloon zitten! En wat Sven zegt, dan ben je in HK en ga je naar de Bubba haha! Geluk gehad met het uitzicht dus, ideaal! Maak er wat moois van in HK ben benieuwd naar jullie verdere avonturen

Groetjes,
Ruben

Johanneke

Hey toppers!
Gaaf om te lezen dat jullie lekker genieten, we hadden niet anders verwacht ;)
Veel plezier nog!

Liefs s&j

djoni en raymon

Fijn dat jullie zo genieten! Wij missen jullie al wel hoor! we kijken uit naar de volgende verhalen. Dikke kussss

Hannie

Hoi Kemi en Ian,erg leuk dat ook wij kunnen genieten van wat jullie meemaken.Wij kijken al uit naar de rest van jullie verhalen.Veel plezier nog samen,en doe rustig aan.Groetjes en liefs van ons.

Daan S

Wat een geweldige ontdekking hebben jullie gemaakt... Azie zit vol met.... Aziaten. Wow :)

Tegek verhaal en foto's. Geniet er van!

Knuffel!

pa en ma

Hoi down unders.

Lekker geslapen in de camper.Kemi je autotootje staat thuis weer in de garage.
Voorzichtig met links rijden.We smsen snel weer.

Dikke kussen van ons.

Aniek

Hee reizigers!

Leuk om jullie verhaal te lezen! Geniet er van, want voor je het weet..... ;)!

xx Aniek

Lammert en Joyce

Heej Lieve Avonturiers!!!

Leuk dit zo al te lezen:D..daarnaast de foto´s te zien..
wat een stad zeg:P! ¨pff heel veel gebouwen...
Mooi dat t in drie dagen is gelukt!
Heel veel plzier de komende dagen...
Wij reizen mee;)!
Liefs, van uit o zo grote Harde